perjantai 7. syyskuuta 2012

Tarvitsen jotain maailman ja itseni väliin.

Alotin tänään päivän testaamalla uutta ripsentaivutintani ja tadaa! Mulla on ripset, jumalauta! Tai no siis, ohan net aina ollu, ja net on kohtuullisen pitkät ja mustat, MUTTA. Net on aina olleet ihan piikkisuorat, ja vaikka kuinka olen niitä taivutellu, net vaan aina suoristuu. No, eipä suoristunu nyt! Olin niin pähkinöinäni tästä, että oli ensinnäkin ihan pakko laittaa ripsaria silimiin ja toisenakin ottaa tästä valokuva teille todisteeksi. Semmoset kaarevat ja pitkät ripset niinkö oon aina halunnu! Iliman mitään pidennyksiä tai ihimeseerumeita... 

Elämän pienet ilot!

Ripset! Vaikka net vähän huonosti onki. En oikiasti uskonu, että tämä voisi olla ikinä mahollista iliman niitä pidennyksiä tai jotain muuta kallista ihimettä. Mutta voi kyllä, ripset taipui ja net vieläpä pysyy taipuneena! Ihimeitten aika ei ole ohi. Ja taivuttimethan on tasan tommoset mustat Iberon taivuttimet Prismasta.

Mutta jotta tämä päivä nyt ei olisi sitten ihan liian mahtava, ostin kirpparilta itelleni kahella eurolla farkut, joita en jaksanu sovittaa, koska olin varma että net mahtuu jalakaan. No, eipä mahtuneet! Kaikki sujuu loistavasti siihen asti, kunnes pitää laittaa nappi kiinni... Ja koska net housut nyt makso kokonaista kaks euroa (!!!) niin pitäähän minun niihin mahtua vielä. Joten menin kauppaan ja ostin sieltä kauhian läjän kasviksia ja vihanneksia. (Oikiasti nämät asiat ei sinänsä korreloi keskenään, vaan bongasin hyvän reseptin jota halusin kokeilla.) Teinki ruuaksi sitten porkkana-maissisosekeittoa. 

Porkkana-maissisosekeitto:
2 sipulia
2 valkosipulin kynttä
800g porkkanaa
200g pakastemaissia
1½ l kasvislientä
100g yrttituorejuustoa (minä laitoin valkosipuli-yrtti)
2 rkl sitruunamehua
suolaa
mustapippuria
muskottia

Kuullota sipulit öljyssä, lisää pilkotut ja kuoritut porkkanat sekä maissi ja kasvisliemi. Keitä kypsäksi. Soseuta sauvasekoittimella. Lisää tuorejuusto, sitruunamehu ja mausteet.



Ite nautiskelin oman annokseni raejuuston kera ja ostin testimielessä Realin proteiinileipää, jota natustelin kurkun kanssa. Maistui aika samalle ko se Karppinen karppileipä, eli ei mitään suunnatonta herkkua kyllä. Mutta kyllä kait tuota nyt syö! Ennenkö selekäänsä ottaa. :D Oon vaan niin hirviä mussuttamaan leipää, että ois kiva jos se ois koostumukseltaan ees jotenki inhimillisempää ko ruisleipää en juuri pysty syömään. 

Keitto oli joka tapauksessa tosi hyvää, suosittelen lämpimästi mikäli sosekeitoista tykkää. Vähän erilaista porkkanakeittoa ko mitä oon yleensä teheny. Tuorejuusto antoi kivaa täyteläisyyttä tuohon. 

No, jotain muuta positiivisuutta vielä tähän päivään, posaukselta tuli veen tasauslasku, joka oli loppusummaltaan negatiivinen, mulla on tänään kaheksalta saunavuoro eikä mitään pakollista tehtävää loppupäivänä. Kelepaa köllötellä. Ja housujen sopimattomuuesta huolimatta aijon kyllä nauttia yhen saunaoluen! 

Briefly in English: I managed to make beautiful eyelashes for me! But I also bought too tight jeans from the flea market so I have to eat veggie soups the whole autumn so that I can fit to them! Haha just kidding, made carrot and corn soup, it was really delicious.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti