sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Sinne kaivannut oon, univiidakkoon, sun kanssas kaksin kulkemaan.

Olipa se rankkaa. Siivoaminen meinaan. Ja voi kyllä, olen taas kuluttanu melekeen koko viikonlopun siivoamiseen. Välillä minusta tuntuu, etten mitään muuta teekkään täällä Oulussa vapaa-aikanani, ko siivoan, mutta edellisestä kunnon siivouksesta oli taas melekeen kuukausi aikaa. Ja olen tänä viikonloppuna kerenny kyllä käyä lenkillä, saunomassa ja siivoamassa muuallakin.

Tein suursiivouksen. Paitsi että unohin vetää hellan ulos enkä pessy kahavinkeitintäkään vielä. Ja matotki ois voinu oikiasti tampata ulukona ja petivaatteet. Mutta ei tarkerruta sivuseikkoihin, ko pyyhin kuiten katon ja seinät. Ai niin perkele, ikkunaki pitäis pessä. 

No mutta niin. Suursiivosin ja siirtelin huonekalut uuteen uskoon. Pientä sisäistä arkkitehtiä siinä kyllä kaivattiin ja vierähti usiampi tunti, ko siirtelin nuita roinia paikasta toiseen ja yritin sovitella, että mikä ois järkevä järjestys. Lopulta se löyty, ko luovutin ja roudasin suosiolla muutaman jutun varastoon. Halusin vähän tilaa ympärilleni, ahisti. Ja jotaki uutta. Se on tämä kevät aina vähän tämmöstä aikaa. Kuvia en millään jaksanu alakaa ottaa, laitan niitä ehkä joskus jos jaksan.

Muutenki haluaisin muuttaa isompaan asuntoon, jossa ois oikia olokkari ja jonne sais keittiönpöyän. Mutta ehkä minä nyt jaksan tämän kääpiökämppäni kans vielä hetken ko suoritin näitä uuelleenjärjestelytoimenpiteitä.

Kattelin tuossa Skavabölen pojat. Väsyttää niin perkeleesti, keittiön loisteputkessa vaan palaa valo ja makaan sängyllä. Tuli jotenki jännästi ihan semmone olo, niinkö joskus pienenä kotona pitkän päivän jäläkeen, ko äiti on siivonnu ja kääntäny huonekalut uuteen uskoon. 

Oon epäilemättä saanu vaikutteet tähän toimintaan jo pienenä. 

Vois kyllä lyyvä nukkumaan ihan justiinsa. En saanu viime yönä jostain syystä unta, eikä minua väsyttäny yhtään. Lisäksi heräsin painajaisesta aamulla siihen tunteeseen, että joku on tunkeutumassa tänne meikän kämppään. Sitä paitsi luulin herätessäni, että oon kotona. Ja että mies makaa vieressä. Mutta ei toki kumpaakaan.

Mutta jep, vois lähtiä naama- ja hammaspesulle ja sitten unille. Väsyttää siihen malliin, että saattais jopa uniki tulla. Ehkä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti