tiistai 9. lokakuuta 2012

Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

Pakko tulla nopiasti ennen juoksulenkille lähtemistä kertomaan, että tein tänään löytöjä kirppiksellä! Oon jo pidemmän aikaa mettästänyt kirpparilta villakangastakkia, ko oon kerran investoinu Vero Modan villakangastakkiin, joka on nykyään muodoton säkki iliman nappeja. Kriteereinä on ollut se, että takki ei saa olla käytetty pilalle ja muodottomaksi, ei hirviän nukkaantunut myöskään, mutta ei tietenkään hinnalla pilattu. Mielellään musta ja semmone keskipituinen.

Ja nythän minä sitten sen löysin! Ei ollu musta, vaan semmone armeijanvihiriä, mutta ei haittaa.


Kuva vähän valehtelee, väri on siis oikiasti semmone tummempi. Yksi nappi puuttui, mutta se ei haitannu ko varanappi oli vielä paikoillaan ja hyvin näppärästi ompelin sen puuttuvan tilalle. Näin tämän jo eilen ko käytiin Leenan kans, mutta siinä ei ollu hintalappua. Se jäi kuitenki vaivaamaan meikän mieltä niin pahasti, että oli pakko tänään polokia sinne kirpparille uuestaan. Kokeilin sitä päälle ja tadaa, istuvuus oli lähes täy'ellinen! Just minun takki. No, hintaa ei ollu vieläkään, ja kassan täti masensi minut kertomalla, ettei asialle voi tehä mitään, vaan minun täytyy tulla uuestaan kyttäilemään, mikäli myyjä kävisi tarkistamassa pöytäänsä. 

Masentuneena lähin sitten jatkamaan vielä kiertelyä hetkeksi ja ilimeisesti se pettymys loisti meikäläisen kasvoilta Namibiaan asti, ko hetken päästä se toinen kassalla ollut nainen juoksutti takin minun luokse ja kertoi ilosena, että hei, minä muistin mistä pöy'ästä tämä on, se hinta on, rumpujen pärinää, KAKSI EUROA. Kokonaista _kaksi_ (2) euroa. No, kaupathan siitä syntyi. Olin varautunu, että voisin maksaa tuosta noin 10-15 euroa, ko huolimatta puuttuvasta napista se oli tosi hyvässä kunnossa ja semmosta paksua kangasta. Voitte siis kuvitella, että kaksi eukkaa oli aika positiivinen ylläri. :)

Sitten ostin myös kolomella eurolla tämmösen Vilan neulepaidan. Oli siis enemmän ko hyvä kirpparireissu!

Hakusessa ois vielä kenkiä, jotku saappaat korolla tai iliman (tai vaikka molemmat) tai miksei vaikka vielä mustaki villakangastakki, jos sopuhintaan löytyy. Mustat yksinkertaiset avokkaat ois myös aika pop.

Mutta nyt meisi lähtee vetämään juoksutrikoita jalakaan ja lähtee kokeilemaan vähän pinkomista. Loistavaa tiistain jatkoa kaikille, tänään on ollu syytä iloita vähän muidenki puolesta. :)

Briefly in English: Findings from flea market.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti