keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Kylyvölauluja, osa 2.

Kumisaappaissa skeidaa
 
mitä jos karhun näkisin
huutaisinko vai äkisisin
pelokkaasti yksin hiljaa
vai juoksisinko pois


se metsä huojui ja puhisi
kuin maailman suurin se olisi
aurinko poltti niskan ihon
mä kompastuin kantoon
 
sinä aamuna aurausalueella vihdoinkin
ihan varovasti
mä penkan päälle kiipesin
aika liikkui hitaammin
mul oli kumisaappaissa hiekkaa

sinne alle ison kuusen vihreän
Pertsa tuli niin äkkii ja alkoi huudon sen
me kuunneltiin nauraen
mul oli kumisaappaissa hiekkaa

en tiennyt että niin kävisi
auringonpaiste äkkiä hävisi
en tiennyt että niin kastuisin
kun Naruskan taivas repeää

vesi taivaalta ropisi
mä pipo päässäkin vapisin
tuuli kaatoi puita maahan
tiellä sivistykseen

tuli rankkasade ja toinenkin
minä kastuin paljon
ja vielä enemmän kirvasin
hupun muistin mä kuitenkin vetää päähän hiljaa

sinne alle ison kuusen suojaisan
metsänkylväjät tuli niin äkkii ja alkoi kirvauksen
me istuttiin maristen
mul oli kumisaappaissa vettää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti