tiistai 4. joulukuuta 2012

Minä tiedän mitä sinä teit; annoit syitä rakastaa.

4. luukku ”Paras ystäväni”


En ole enää niin ala-asteikäinen, että määrittelisin kuka on minun paras ystäväni. Ei minulla semmosta ole ollu moneen vuoteen, koska en ole halunnu määritellä yhtä ihimistä toisen eteen. 

Mutta on minulla ympärilläni ihan parhaita naisia. Joskus oli miehiäki, mutta net on viime vuosina jääneet vähän paitsioon. Omasta tahostaan, kai.

Keskityttäköön niihin ihaniin naisiin. Minun ympärilläni on kauniita ja vahvoja naisia. Aikuisia, fiksuja ja järkeviä, maailman herttaisimpia ja kaikin puolin rakastettavia ihimisiä. Naisia, jokka on tyytyväisiä itseensä ja hyväksyvät itsensä ja elämän sellaisena ko se on, ovat sinut ittensä ja maailman kanssa. Naisia, jokka seisoo maassa vahavasti kahella jalalla, mutta uskaltavat silti kurkottaa taivaalle. Pärjäävät elämässä, uskaltavat ja uskovat itseensä. Rakastavat elämää ja sitä, mitä se on antanut, uskaltavat olla rehellisesti sitä mitä ovat ja myöntävät omat virheensä. Tykkäävät saunoa, ottaa silloin tällöin vähän sidukkaa tai kalskaa ja juoruta naisten juttuja siinä samalla. Juovat minun kanssani niin palijon kahavia, että varmasti närästää illalla. Puhuvat maratonpuheluja ja lähettelevät tekstiviestejä aina ko tilanne vaatii avautumista, kiertävät kirppiksiä ettimässä aarteita ja saavat silloin tällöin sortumaan ostoksiin, jota et ihan oikiasti tarvisi, mutta jokka nyt vaan on ihan pakko ostaa. Ovat tasavertaisia ystäviä, joille voi näyttää kaikki omat viat ja puutteensa. Ja ennen kaikkia ymmärtävät minun pölijiä juttuja jo puolesta sanasta. Ja vaikka eivät ehkä aina ymmärrä, eivät silti tuomitsekaan

Mahtavia naisia, joita en antais pois ees kilon paloina. Maailman parasta seuraa, yhtä huono huumorintaju ko meikällä ja oikiasti tajua tästä elämästä. Sijoittuneet eri puolille Suomen karttaa, tarttuneet matkaan ihan vasta tai kulukeneet mukana jo pitemmän aikaa. Tulleet ihan pyytämättä perheenjäseneksi tai kaupanpäällisiksi jonkin mukavan asian mukana, tai tulleet tutuiksi iliman mitään sen järkevämpää syytä. Tällainen pässi ko minä ei varmaan ees ansaitsis puoliakaan näistä leideistä, mutta olen kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka kehtaatta minua kattella. :)

Kerrassaan hienoja, ettei jopa ihan parhaita ystäviä.

Briefly in English: The fourth hatch. "My best friend".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti