perjantai 21. joulukuuta 2012

So call me maybe.

21. luukku "Suosikkipaikkani"

En oikeen osannu valita yhtä ainuaa suosikkipaikkaa. Suosikkipaikan tittelistä kilipailevat kovasti koti, mökki ja sitten ihan yleensä vaan mettä sekä pohojonen. Kirjottelen tätä nyt kotisohovalla ko Ukko kuorsaa viereisessä nojatuolissa ja ollaan alotettu aamu puoli yheksän maissa kahavittelemalla ja lukemalla Lapin Kansaa, joten voi kyllä, tämä on aika kiva paikka. Mutta toisaalta olen sen verran vanaha jo, että pitemmän päälle tämä kotona hengailu alakaa kyllä vituttaa. :D Ei siitä nyt vaan mihinkään pääse…  Esimerkiksi se, että tuli asuttua koko viime kesä kotona, oli kyllä ihan liikaa. Kyllä tälle iälle jo vaatis vähän sitä omaa tilaa ja rauhaaki joskus. Joten vaikka tämä äitin ja isin koti onkin aivan mahtava paikka, jonne on aina ihana tulla, en voi välttyä siltä tunteelta, että olen täällä vaan käymässä ja pitemmäksi aikaa ei haluta jäähä, eikä ole tarkotuskaan. 

Kuitenkin se hyvä olo kumpuaa sitten taas siitä, että olen lähellä mettää ja ko käytän koiraa iltasella pikkulenkillä, en näje ainuttakaan ihimistä ja on ihanan hilijaista. Ja siitä, että olen lähellä ittelle tärkeitä ja rakkaita ihimisiä. Ja eläimiäkin, vaikka sanoi Ukolle eilen, että olet maan raivostuttavin yksivuotias parsoni ja vaihtaisin sinut mielelläni vaikka mandoliiniin, ei se nyt kuitenkaan pijä ihan paikkaansa. Tai kaikki muu pitää, mutta mitä minä sillä mandoliinilla ko en ees osaa soittaa. :D

Eli joo, kyllä minä mieluiten oleilen jossaki vähän pohojosemmassa ja pienemmällä paikkakunnalla, jos vaan saan valita. Mettän lähellä. Ja Salla on minulle aina tärkiä ja rakas paikka. Tälläkin hetkellä on ihanan hämärää ja ikkunasta näkyy luminen mettä. En minäkään tätä paikkaa ole aina rakastanu näin palijon, se piti oppia ja tajuta matkan varrella. Vasta sen jäläkeen, ko ymmärtää, mitä ite arvostaa ja mikkä on omassa elämässä tärkeitä asioita, voi tajuta, missä net sellaiset asiat on. 

Ja halusinpa ajatella miten tahansa, on kuitenkin ihan hyvä viettää aikaa jossaki muuallakin. Voidakseen sitten ehkä joskus mahollisesti palata takaisin jonnekki tänne pohojoseen. 

Briefly in English: Advent calender, hatch number 21. "My favourite place".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti