lauantai 1. joulukuuta 2012

It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate son.

Ja näin pamahtaa käyntiin tämän joulun joulukalenteri! Toivottavasti se lähtee vähän paremmin ko allekirjottaneen henk. koht. joulukalenteri, sillä ko eilen menin marketeille semmosta hakemaan (joo joo, tiiän, pahasti myöhässä) ei siellä enää ollu niitä perinteisiä Fazerin kalentereita, ja lopulta jou'uin tyytymään typerään Dumle-kalenteriin, joka on ruma, eikä Dumlet ees kovin hyviä. Tai no, oisi siellä ollu vielä jälijellä kans semmone paperinen Robin-kalenteri...  Lapsenmielenihän ei toki sallinut kävellä ulos sieltä kaupasta iliman joulukalenteria. Mutta nyt tähän blogin joulukalenteriin, tänä vuonna aattelin, että haluan jokaiselle luukulle ihan omat pi'emmät tekstit. Niinpä muokkasinkin jostain näkemästäni blogihaasteesta 24 otsikkoa ittelleni. Haasteen ideana taisi olla "jotta lukijat oppisivat tuntemaan sinut vielä paremmin". Kuvat on vieläki pois pelistä (koska olen ollut laiska), mutta ehkä niitä saattaa jatkossa ilimestyä näihinki merkintöihin. 

Nyt, pitemmittä puheitta, hyvää joulukuun ensimmäistä!

1. luukku ”Esittele itsesi”

Tuntuu vähän hassulta alakaa ittiään ”esittelemään” ko on tässä kirijotellu enemmän ja vähemmän jo vuojen ajan, mutta no. 

Minä oon minä. Ugh. Kohta kakskytäkolome vuotta vanaha neiti-ihiminen, kämppäilen Oulussa ja opiskelen sitä logopediaa. Kotoisin susirajalta. Lähinnä omaksi ilokseni (ja vissiin kavereitten iloksi kans, tai sanotaanko että Emmiksen iloksi :-----D) kirijottelen tätä blogia ja raatailen oman elämäni asioista.

Ja koska yleensä näissä jutuissa aina kerrotaan, mitä ollaan, tai mistä tykätään, niin meisipä kääntää tämän nyt niin, että kertoilen asioita, joita en ole. Hmm. En ole kaupunki-ihimisiä. En pidä kiireen tunnusta, jatkuvasta metelistä ja valoista enkä ihimispalijou’esta. Inhoan ruuhkia ja sitä, että paikasta a paikkaan b siirtymiseen kuluu kohtuuton aika sen takia, että liikkeellä on muitaki ko minä. En tykkää kerrostaloasumisesta ja metelöivistä naapureista tai siitä, että ikkunasta näkyy vaan naapurikerrostaloja.

Tämä on muuten aika hankalaa!

En ole mikään bilehiiri ja käyn aika harvoin nykyään enää yökerhoissa tai baareissa ko en edelleenkään tykkää siitä metelistä enkä jaksa valavoa myöhään. Hitto, minä luovutan. Minä siis tosiaan tykkään palijon enemmän kömpiä viltin alle villasukat jalassa, käyä saunassa ja mennä aikasten nukkumaan. Rentoutua hyvän kirijan parissa. No, toki joskus on mukava ulukoilla hyvässä seurassa ja laittautua oikeen nätiksi. :) Normaalioloissa olen aika laiska meikkaamaan ja jos maailma sallisi, viettäisin aikaani enimmäkseen lököhousuissa. 

Olen varmaan aika maanläheinen tyyppi. Arvostan luontoa ja mettää, tykkään eläimistä ja etenkin koirista. Harrastan kaikkia mettästyksestä laulamiseen ja siltä väliltä. Olen luova ja tykkään tehä asioita omilla käsilläni. Piirrän, kirijotan, valokuvaan ja neulon. Olen aika suora. Kovaääninenkin kuulemma ja melekosen huumorinainen. Kiroilen palijon (liikaa) ja olen harvoin hilijaa. Sosiaalinen tyyppi, mutta kuitenkin sellaisella omalla antisosiaalisella twistilläni. Sosiaalinen erakko. Hyvän ruuan ystävä ja aika kova kokkailemaan. Ja kaikkiruokanen niin ruuan ko musiikinki suhteen.

Minä olen heittäytyjä ja aikamoinen persoona. Persoonallisuus. Oon aina ollu vähän oman tieni kulukija ja teheny sitä mitä mulla huvittaa ja nauttinu siitä. Teen juttuja sata lasissa ja kokeilen välillä vähän hullujakin asioita. Tykkään saaha ihimiset itkemään. :D Sillon tietää, että on koskettanu toista vähän pintaa syvemmältäki. Ehkä. Ja tykkään itteki itkiä aika palijon. Se itku puhistaa. 

Oon se tyyppi, joka tanssii ympäri kämppää sukkahousut jalassa, vaikka en osaa pätkänkään vertaa tanssia. Se joka hymyilee ikkunoista heijastuville peilikuville, niinkö net jakais yhteisen salaisuuen ja puhuu yksikseen bussipysäkillä. Se, joka istuu bussissa vakavailimeisenä miettien sitä, miten sielun rauha voi löytyä bussista numero 12 ja miten en oo yhtään semmonen kaikki tänne heti mulle –persoona. 

Tähän aikaan vuojesta polttelen palijon kynttilöitä ja valamistau’un jouluun, joka on ehkä meikäläisen lempparijuhulapyhä. Rakastan lahjojen antamista, pientä joulunäpertelyä ja paikkojen laittamista nätiksi. 

Tässä ei kyllä nyt ole varmaan tullu mitään semmosta, joka ei olisi käyny seleväksi jo meikäläisen juttuja lukemalla, mutta no. Näillä mennään!

Briefly in English:  Advent calendar, the first hatch. "Introduce yourself."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti